Het is maar Blik

het is maar blik 3

“Het is maar blik” zei mijn ex-vriend ooit toen ik zijn Mercedes CLK 230 sport compressor van een ton total loss reed. Op dit moment ben ik op zoek naar nog een dooddoener of twee. Ik geef niets om materie, dat weten mijn vrienden al jaren, en ik heb werkelijk echt, echt, echt niets meer te verliezen. Dus vertel mij, waarom is karma uitgerekend vandaag zo’n bitch?!
Ik sta shirts van vriendlief te strijken en weg te dromen in de warme walm ruikend naar lover. Ze zouden er parfum van moeten maken, boven de strijkplank. Achtergrond muziek, totaal zen, in een heerlijke flow, vergeten na te denken van geluk totdat…
Maar natuurlijk, hoe kan het ook anders? Ik zeg logisch! Wanneer god denkt op nul beginnen Anne, bring the action, laat hij er geen gras over groeien en stuurt karrrrrma de straat binnen. Mijn god heeft zóveel humor dat ik er met mijn intelligentiequotiënt nog geen grap in heb gevonden. Zelfs geparkeerd, niet in mijn auto, lukt het mij in een kettingbotsing terecht te komen.

Mijn auto belandt vanmorgen om 9.30 uur in een “tik m aan botsing”. Een dame (logisch) rijdt achterop mijn auto. Die knalt door op auto van vriendlief (Ik zag er een tikkie romantiek in tijdens de nabeschouwing. Ziek Anne, ziek ben je!), die schoof door tegen de auto van buuflief. BOINK! Mijn auto heeft schade van voor én achter (niet zingen!) en is met zijn 22 jaar per heden niets meer waard. Wanneer er een schade expert naar wijst is ‘ie al total loss. KAK, niet nu!!! En ik was zo zuinig op mijn gebakje…
Buuf komt in haar nachtpon, met haar enorme borsten los deinend van links naar rechts, verhaal halen. Ik heb vanaf daar weinig meer meegekregen behalve gedachten als omvallen indien haar boezem aan mij vast zou zitten. Of iets met een kameel en later ezels en toen was ik al ergens op vakantie, dus ik ben maar weer gaan strijken.
Zweefteef als ik ben bedenk ik mij ter plekke er zal wel weer een boodschap in zitten. Ik zag uw bericht echt heus aankomen hoor, maar om het nu ZO hard kenbaar te maken onze lieve heer koekepeer!!! “Anne je staat stil”…”Ik weet het”… Grootste plannen waren onderweg en ik wilde echt op een dag weer naar huis. Het is er alleen zo stil zonder mijn beste vriend, maar ik heb nota bene mijn bucketlist gisteren nog bijgewerkt en ik heb ook echt grootste plannen liggen op een plank!

Oké u vindt dat ik stil sta………dus loop ik naar mijn auto. Ik kan de achterklep niet meer openen! Ik ruk nog één keer zonder enig vloekje aan de total losse achterkant en trap er nog een deuk naast……AL MIJN SCHOENEN liggen achterin!!! God wat hou ik van drama, give me more. Is het al ergens 15.30 uur? Wijn, iemand wijn?
Gisteren vertelde ik nog dat vrouwen niet achteruit kunnen rijden. Deze dame (de dader) rillend als een rietje, heb ik een hand gegeven (tuurlijk moest dat een high five in haar face with a chair zijn). Ik heb haar gezegd dat het niet erg is “het is maar blik”. Deze oudere dame moest snel door naar haar kleinkinderen want oma’s passen op voor die moeders die geen tijd hebben. Begrijp dat dan Anne. Ik wil scjhreeuwen: “T*fus!” “HET IS ALLES WAT IK HEB muts!” Maar zweeg even, pakte haar hand en mantra diep in te ademen….uit te ademen….Na een paar yoga oefeningen op het stoepje (er kwamen inmiddels wel erg veel mensen kijken) hebben we ons kleedje opgerold en afscheid genomen. Ik heb haar zojuist nog even gebeld voor nazorg. Zo’n motherf*cker ben ik dan ook wel weer.
Ik (hoofd)reken uit mijn winst. Ik word binnenkort 40 jaar en ga doen wat ik al zo lang wil doen en zie u lachen op een wolk. I got the message!!

 

Leave a Reply

