Brief

liefdesbrief

Ieder jaar en ieder vriendje (ik had er drie in mijn leven tot dusver) vraagt zo’n man ‘wat wil je voor je verjaardag hebben. ’ Graag een kaartje (bescheiden) of een brief (als het lukt) is steevast mijn antwoord. Onlangs was het weer de maand en de dag en mijn lover (die van het kauwgumpje) gaf direct gehoor. Hij vond het een mooi cadeau en vulde het niet overdreven aan door woorden in de lucht als ‘ja maar wat wil je écht hebben’ of ‘wat een gek cadeau en dan nu een normaal antwoord graag’. Nee hoor, deze meneer begreep mij al vrij vlotjes, vanaf ons eerste telefoontje dat 36 minuut 42 duurde destijds. Och mensen heb ik je ooit verteld over de blind date? Oké volgend blogje!

Anyway, een liefdesbrief kan ik lezen zo vaak als ik wil en kan ik (indien een fijn auteur of echte liefde) om lachen en huilen en een heel jaar mee doen. Kost weer niets zou Anne zeggen maar daar gaat het in deze niet om. Ik vind het oprecht een geweldig cadeau! Er is namelijk maar één exemplaar van zo’n aan mij gerichte brief en daarom is hij onbetaalbaar. Zo’n brief is voor een ander weer totaal waardeloos en dat maakt hem lekker! Ook gaat het om het idee dat iemand bij iedere zin aan mij heeft gedacht, veel en vaak en lang en opnieuw. Want voor de meeste mannen valt het schrijven van een liefdesbrief vies tegen. Menig ex vrouw was makkelijker te behagen door zo’n man, auto d’r onder, ring d’r om en je hoort ze weer een jaar niet zuchten. Jammerrrr Anne wordt er niet warm van.

Ik kreeg de brief voor mijn verjaardag ‘s middags en mocht hem nog niet openen. Lastig, meneer was in huis dus kon ik geen kant op, voor het stiekem openen van een liefdesbrief kan ik kinderen omkopen, keihard liegen of fysieke krachten aanboren die je niet voor mogelijk houdt in dit maatje 36 maar er zat niets anders op dan wachten. Openen mocht zodra de kids op bed zouden liggen. Jullie zien er moe uit meiden, vroeg d’r in vanavond? Neen, het is weekend en de film en chipjes waren al besproken…Dan maar alvast tegen het licht houden die enveloppe in de keuken, is het een kleintje, een lange of misschien wel één van twee bladzijden? Ik zag en negeerde de kreukels in de hoofden en blikken vanuit de woonkamer toen ik als een kind zo blij gilde: YES veel letters! Anne werkelijk , word volwassen! Mja ik word er zó gelukkig van…heel veel letters!

Een paar uur later, kids onder de wol, heb ik mijn nek gebroken beneden te komen, maakte een u bocht op de gladde keukenvloer want whoops, ik rende de brief voorbij, (hij lag bij de groene thee) ontbrand ik drie kaarsjes, hoek in de bank voor mij, wijntje stond al strategisch klaar op rechts, lampje extra op links, geen idee waar de meneer was, dit was mijn moment. Potvrrrdikke wat een geluk! Totaal in de brief ligt meneer inmiddels ergens achter mij ik kan niet kiezen tussen verbazen, verwonderen, in mijn broek plassen van het lachen, achterom kijken, huilen zonder tissue, zwijgen of de man zoenen dus deed van alles een beetje en las de brief drie keer zonder mij daarvoor te excuseren. Daarna heb ik mijn lover bedankt zonder woorden voor mijn mooiste verjaardagscadeau ooit. Thank god dat er voor de vorm geen bos rozen bij gekocht werd want ook dat begrijpt hij!

F*ck the motherf*cker die mij vorig jaar heeft gedumpt. Zonder uitleg. Zonder reden. Per telefoon…op mijn verjaardag. Tot en met vandaag gun ik hem licht en liefde. En een drol in een A4tje zonder letters.

 

One thought on “Brief

Leave a Reply

