Buurman

Image

Beste buurman,

Hoe gaat het met u? Eén keer hebben wij elkaar ontmoet, begroet en kort gesproken. Leuke hond heeft u!

Ik wil u hierbij om een gunst vragen. Alleen al omdat dit u vast nooit eerder is gevraagd lijkt het mij een leuk idee. Uw guitige hoofd doet mij vermoeden dat u wel in bent voor een bijzonder verzoekje……

Wilt u uw buurman twee deuren verderop, vertellen dat ik hem erg bijzonder vind?

Ik zag u lachen toen wij enige tijd geleden een echtelijke ruzie fakete, ‘s ochtends vroeg op de stoep vlakbij uw huis. Uw buurman en ik liepen hard achter elkaar aan en riepen “ja maar het spijt me zo” “ANNE!” “Ik bedoelde het niet zo” en “ik wil niets meer met je te maken hebben” en ook “Ik ben helemaal klaar met jou!” “rot op!” Ik zag u kijken toen hij mij vervolgens ten overstaan van iedere hondenuitlater op de motorkap van zijn auto slingerde. Ik zogenaamd enorm tegensputterde en hij mij hartstochtelijk wilde zoenen. Omdat dit niet lukte door de slappe lach en angst voor kleine buurtbewoners die ons zouden kunnen zien, zaten we vervolgens achterlijk verliefd aan elkaar te plukken. U deed leuk mee met uw opmerking “ze komen uiteindelijk altijd weer terug buurman”…

Bent u de afgelopen maanden harten op de stoep tegen gekomen gemaakt van kiezelsteentjes? Hij laat ze gerust een week liggen. Ik puzzel er altijd één in elkaar op het stoepje, wanneer er post is voor hem van mij. Te ontvangen na een late dienst. Dan beginnen de kriebels namelijk al bij het stoepje, vind ‘ie lekker.

Wilt u tegen hem zeggen dat ik zo hard om hem moet lachen? Bijvoorbeeld wanneer hij mij midden in de nacht bezoekt en persé mee wil nemen naar zijn huis? Als een Romeo staat hij zich uit te sloven onder mijn balkon. Ik geniet van uw gekke buurman wanneer we richting zijn huis gaan autoracen. Waarbij hij een rotonde linksom neemt, of deze twee keer keihard rond rijdt voor mijn neus. Hij rijd altijd voor want zijn auto kan harder, iedere auto kan namelijk harder rijden dan mijn auto en hij weet dat ik geen f*ck zie in het donker. Wanneer ik te ver achterblijf, wacht hij het liefst schuin OP de volgende rotonde, om mij vervolgens galant voorrang te verlenen, zittend in de spotlight van zijn eigen binnenverlichting. Ik voel hem op een afstandje staan, wachtend, met een vette grijns, de motherf*cker. We kunnen daarna weer dicht op elkaar veel te hard doorrijden (nadat ik weer door hem ben ingehaald uiteraard) via achterlijke omwegen en onlogische afslagen. Soms duwt hij mijn gebakje even aan bij een stoplicht, bumper tegen bumper, de eikel!

Ik moet dan zo hard lachen en ik vind het spannend links voor te sorteren wanneer hij en ik rechtsaf moeten. We gokken niet tegen elkaar te botsen, want het is steeds een gok wie van ons tweeën “voorrang neemt”. We stoppen langdurig voor het groene stoplicht en geven keihard gas bij rood! Ik bevind mij in een heerlijke romantische komedie als hij mij uitdaagt te racen, ik geef gewoon plankgas op goed geluk. Totdat hij plotseling in een weiland verdwijnt om vervolgens in de volgende woonwijk weer voor mijn auto op te duiken inclusief lichtsignalen! Ik weet niet hoe hij het iedere keer weer voor elkaar krijgt. Tot dusver geen bekeuringen, enkel briefjes en bloemen onder mijn ruitenwisser. Hij is zo’n geweldige vent, geeft u het even door?

Wilt u ook tegen hem zeggen dat ik zijn zoenen zo heerlijk vind? Of wordt dat lastig? En dat hij mij erg gelukkig maakt? En dat ik mezelf een lekker wijf vind omdat ik hem geloof! Gaat dat lukken denkt u?

Ik laat mij graag door uw buurman van een afstandje bekijken. Maar dit is even tussen u en mij, dit hoeft u niet door te geven. Ik voel of ruik het wanneer hij naar mij kijkt namelijk en heb sinds kort een soort loens techniek ontwikkeld. Hiermee lijkt het voor uw buurman alsof ik hem niet zie kijken en kan ik tegelijkertijd kneiterhard genieten van zijn blikken naar mij. Begrijpt u het nog? Niemand op deze aarde heeft ooit, ever zo naar mij gekeken! Het mooiste is wanneer hij tijdens het kijken zijn hoofd iets kantelt. Kijkt u nog wel eens zo naar uw vrouw?

Kunt u zien hoe gelukkig zij wordt wanneer u haar ziet staan? Wanneer u haar zoent op uw lekkerst en zij haar ogen pas weer opent als u daar mee stopt? Weet u buurman, veel vrouwen hebben niets nodig behalve dat. Ik durf er een compleet verzorgde buurtbarbecue op in te zetten dat uw vrouw diep geluk ervaart wanneer u haar tranen kust. Haar vasthoudt in haar diepste verdriet en zwijgt.

Dat zij pudding wordt, wanneer u haar hoofd in uw handen pakt, zacht, voorzichtig als ware het de WK 2014 finale voetbal. Zie en zoen uw vrouw alstublieft iedere dag, gewoon altijd. In haar loopje naar de keuken, of wanneer zij zich omdraait tijdens afwas, koken, stofzuig of strijk, poets, werk, klus, administratie, zorg of opruim moment. Wanneer u maar wilt of zij het nodig heeft! En dat is iedere dag, heel veel mannen weten dat niet. Gratis advies van Anne, dat pikt u dan maar mooi even mee.

Mocht u er de komende dagen niet aan toe komen buurman, gehoor te geven aan mijn verzoek. Omdat u druk bent met luisteren naar uw vrouw, haar te vragen hoe het met haar gaat of haar brieven aan het schrijven bent. Uw vrouw met een voor haar ingeschonken rood wijntje bewondert van een afstandje en daarbij de tijd vergeet. U er totaal niet aan toe komt omdat u samen in gesprek bent en u opnieuw zo graag naar haar luistert? U niet kunt stoppen met zoenen, zijn en vrijen met z’n tweetjes. Tja, wie ben ik dan om uw tijd op te eisen…

Dan zien wij u binnenkort ‘s nachts wel op de rotondeweg, bring it on!

 

Leave a Reply

