BUURMAN Voor Just 40

GRAVATAR PIC.

In de eerste voorjaarszon hoorde ik u zondag buurman. Jullie doen boodschappen op zondag, is het niet? Ik vind uw samengestelde gezin erg bijzonder. Omdat uw vrouw er vandoor ging, uw nieuwe partner doodziek was en is gestorven, zal u deze mooie dame vast heel stevig vasthouden ‘s nachts in uw bed. Wat zijn jullie prachtig samen, net als alle dochters die normaal doen tegen elkaar. Jullie liefde is bijna tastbaar en te benijden. Mag ik een boek over jullie schrijven?

U zag ons zitten in de kleine voortuin op die veel te grote houten bank en groette vriendelijk. Althans dat dacht ik te horen. Hierbij wil ik u mijn excuses aanbieden voor het feit dat er geen geluid uit mijn mond kwam en mijn ogen gesloten bleven. Na een warme wandeling met de man van mijn dromen, mijn hond en twee kleine vriendinnen, zat ik namelijk verzonken in een berg liefde waar je U tegen zegt. Al had u de horlepiep gedanst of Gaston met een gouden enveloppe de tuin in geduwd, ik had niet op of om gekeken. Ik zat in de zon met een glas water. Links van mij een meter lucht en liefde en een blauwe Adidas gymp. Verder heb ik niets meer gezien voordat ik de hypnose voelde indalen, daar in de voorjaarszon.

Ik ben nog nooit verliefd geweest op gymschoenen maar wanneer mijn liefste, de meneer, deze gymschoenen ooit weggooit, dan verbreek ik ieder contact met hem en dus zijn ze al twee keer gerepareerd door de schoenmaker. Uw buurman, beste buurman, is voor mij zo waanzinnig bijzonder. Onlangs stonden we (lees: ik) te zwijmelen bij een Sam Smith concert. En waar ‘ik heb geen idee, laat staan stijl of identiteit-types’ er allemaal hetzelfde uitzagen, zag ik mijn meneer op zijn blauwe gympen naast mij. Ik word er rustig van, altijd. En opgewonden. Dat komt omdat hij ze ook draagt ‘als het niet heurt’, naar een nette fuif. En überhaupt doet waar hij zin in heeft samen met mij. U hebt het allang gezien hè, deze match made in heaven?

Met mijn ogen gesloten in de warmte van de zon doet de meneer vast hetzelfde, en hoeft geen van ons uit te leggen dat we even niet willen praten en alleen maar willen zijn, want dat weten wij allang. Soms geven we alleen antwoorden aan elkaar zonder de vraag hardop te stellen en het klopt altijd. Wanneer we bijna ontploffen van liefde zeggen we niets. We kopen geen rozen en schrijven zelfs even geen brief. Zijn en dat samen is magisch. Soms voel ik me zo alleen of verdrietig buurman. Maar deze man kan in stilte een kus op mijn voorhoofd deponeren, daar kan zelfs een heel jaar f*cking schijnende zon niet tegenop. Het hele leven is oké als ik hem zie en ik kan me verheugen op alles samen met hem.

En dan te bedenken dat hij me op onze eerste date mee nam naar de dierenarts! Sucker! Zit ik daar in een wachtkamer met felle TL-verlichting na een dag werken, da’s voor niemand gunstig! Zó sexy hoe hij met aan iedere arm een kattenbench langs een pitbull liep op de parkeerplaats op zijn blauwe gympen! Zijn eerste cadeautje aan mij was een slaappil in een envelopje. Zijn eerste telefoontje ging af in mijn hand. Zijn eerste zoen was de lekkerste ooit in mijn leven en zijn eerste woorden waren: “Heb je een krantenwijk?”
U en ik hebben niets meer nodig hè buurman? Ik wens u een waanzinnige zondag.

AN NE

Leave a Reply

